PEFC strijdt voor duurzame en ethisch verantwoorde verpakkingen

PEFC start wereldwijd met ‘Responsible Packaging’, een nieuwe campagne over duurzame verpakkingen. De organisatie wil zo de verpakkingssector een duwtje in rug te geven. Eindbestemming? Duurzame en ethisch verantwoorde verpakkingen. Het PEFC-label vormt de rode draad doorheen de hele campagne. 

Verpakkingen worden gebruikt voor de meest uiteenlopende producten, maar drank en voeding zijn veruit de belangrijkste categorieën die een enorme ecologische voetafdruk nalaten. PEFC heeft vooral bedrijven die verpakkingen produceren en verkopen voor ogen en hoopt vooral om hen te laten inzien dat zij met duurzame oplossingen het verschil kunnen maken.

Maar er is meer. De verwachtingen van de consument evolueren mee met de klimaatproblematiek. Zo eist de consument vandaag dat verpakkingen niet bijdragen tot de ontbossing of overbodig plastic bevatten. Bovendien hecht de consument steeds meer belang aan de traceerbaarheid van de verpakking. Daarom spoort PEFC leveranciers aan om voor verpakkingen met een PEFC-certificatie te kiezen. Verpakkingen op basis van papier/pulp met een PEFC-certificaat beschermen de bossen, traceren de gebruikte grondstoffen en garanderen dat de verpakkingen geproduceerd zijn in goede werkomstandigheden. De campagne van PEFC gaat dus verder dan enkel duurzaamheid, maar heeft ook een ethische bevoorradingsketen voor ogen.

https://grafisch-nieuws.knack.be/grafisch-nieuws/pefc-lanceert-wereldwijde-campagne-over-duurzame-verpakkingen/article-normal-1905645.html