Hoe gaan jonge creatieven om met printmagazines, en wat beschouwen zij als belangrijke hoekstenen voor een succesvolle advertentie? WE Media legde deze vraag voor aan Frans Hulet, Creative Art Director bij Egghunter. In zijn visie op creativiteit in magazines wordt al snel duidelijk dat print nog steeds een grote impact heeft op de beleving van de lezer.
Volgens Hulet is print een van de weinige media waarin mensen nog echt de tijd nemen om iets grondig te lezen en bewust te beoordelen of een advertentie hen aanspreekt. Hierin speelt creativiteit een sleutelrol. Een affiche kan niet zomaar ongewijzigd worden overgenomen en in een magazine worden geplaatst. Het moet een op zichzelf staand concept zijn dat de aandacht van de lezer grijpt. Het principe “less is more” is daarbij van toepassing: advertenties moeten de lezer uitnodigen om zelf ontdekkingen te doen. “Geef lezers de ruimte om even na te denken, zodat ze dat ‘aha-moment’ kunnen beleven”, zegt Hulet.
En trends? Die probeert Hulet te vermijden. Het is voor hem essentieel om ideeën te ontwikkelen die zo puur mogelijk zijn, zonder de directe intentie om een trend te volgen. Hierdoor kunnen concepten authentiek blijven en echt resoneren met de lezer.
Bron: https://wemedia.be/magazinemedia/nieuws/frans-hulet-over-tijd-nemen-voor-advertenties/