Op 8 juni 2023 vond de lancering plaats van ‘Indrukmakers’, de langverwachte marketing- en communicatiecampagne van Febelgra. Het evenement werd druk bijgewoond door leden van de federatie en stakeholders uit de sector.
De missie van de nieuwe marketingstrategie van Febelgra is om de grafische sector meer en beter in een positief daglicht te zetten en 11 miljoen Belgen meer printgezind te maken. ‘De Indrukmakers’ heeft als baseline ‘Druk maakt indruk’ en wil uitgroeien tot een duurzame beweging.
Febelgra heeft voor deze campagne vier doelstellingen geformuleerd die gedragen wordt door de hele sector. Ten eerste moet de meerwaarde en het veelzijdig karakter van de grafische portofolio in de kijker gezet worden. Een ander belangrijke doelstelling is het negatieve imago rond gebruik van print en papier bijstellen. Zo wil ‘Indrukmakers’ het brede publiek aantonen dat print en papier niet vervuilend zijn maar een voorbeeld van circulariteit. Daarnaast moet de sector aantrekkelijker worden bij jonge en toekomstige werknemers. Tenslotte geeft Febelgra met deze doelstellingen de overheid een niet te missen signaal. De sector heeft immers de afgelopen jaren een grondige metamorfose ondergaan en zal de komende jaren nog meer werk maken van innovatieve en duurzame initiatieven.