Magazines zijn het perfecte kanaal voor merken om een duurzame relatie met doelgroepen op te bouwen en merken te versterken. Dit blijkt uit recent onderzoek van Customer Strategy Consultant en Data & Insight Leader Amanda Wigginton.
Het rapport toont vijf opvallende inzichten:
1. Gedeelde passie
Magazineconsumenten kiezen bewust voor een tijdschrift en zijn sterk betrokken bij het lezen van de artikelen. Wanneer magazines gerichte advertenties plaatsen, waardeert 50% van de magazineconsumenten deze reclameboodschappen.
2. Actieve aandacht
Bij het lezen van tijdschriften neemt de lezer meer tijd. Dat verhoogt niet alleen de concentratie, maar versterkt ook de connectie met de content. Maar liefst 58% van de magazineconsumenten gaat zeer aandachtig met magazines om.
3. Vertrouwen is belangrijk
Lezers vertrouwen hun favoriete magazine. Dit geldt bovendien ook voor de advertenties die in het magazine te zien zijn, want 75% van de magazineconsumenten die een advertentie opmerken, onderneemt actie.
4. Een premium context vergroot de aandacht
Magazines slagen er steeds in om reclameboodschappen te omringen met relevante context, wat de aandacht van de lezer met 40% laat toenemen. Advertenties worden bijgevolg tot 38% langer bekeken.
5. Een bewezen Return On Investment (ROI)
Het rendement van merkcommunicatie in magazines scoort uitmuntend. Als er 5% campagnebudget naar magazines gaat, stijgt de ROI tot gemiddeld 90%.
Bron: https://wemedia.be/magazinemedia/nieuws/waarom-magazines-de-perfecte-partners-zijn-voor-merken/