Papier.be gaat de feestdagen in met de publicatie van het laatste nieuws uit de papierketen. In deze editie vertellen we u meer over onze krachtige online campagne tegen greenwashing waarin we de nadruk leggen op de juiste communicatie over de milieu-impact van papier. We introduceren de lancering van onze “Papier doet ademen?” campagne. Met deze nieuwe campagne wordt de veelzijdigheid van papier en haar rol in ons dagelijks leven benadrukt.
Ook komen verschillende initiatieven aan bod die elk vanuit een andere insteek een boeiend aspect van papier belichten. Zo leest u het positieve nieuws voor bewoners die wel reclamedrukwerk willen ontvangen en over de trots van Belgische bodem, Elep, die zichzelf de eerste duurzame enveloppenproducent in Europa mag noemen. U ontdekt ook dat de meerderheid van de lezers niet geïnteresseerd is om magazines digitaal te lezen en dat daarnaast steeds meer leraren en experts pleiten voor de terugkeer van leren met pen en papier. Wallonië volgt het voorbeeld van Frankrijk en stopt met printen van kassabonnen, Vlaanderen onderzoekt nog de milieuwinst.
We stellen een nieuwe aflevering van Paper Talks voor, waarin we de duurzame relatie tussen papier en milieu bespreken samen met Tatjana Raman, Head of media intelligence bij bpost en Jo van Cauwenberge, directeur van GoodPlanet. Ook is er een nieuwe samenwerking met printspecialist Larah Lezy voor de aanvulling van ons lespakket ‘Papier en maatschappij’. Larah Lezy neemt ons in een video mee in haar zoektocht naar de rol van papier in ons dagelijks leven.
Veel leesplezier!
Firmin François & Marc Van den Eynde – Papier.be