Papier.be brengt deze herfst boeiend nieuws uit de papierketen. Samen met Good Planet Belgium lanceerden we het vernieuwde lespakket ‘Papier & Sociocultureel Beleven’ voor scholen. Onze ambassadeur Larah Lezy deelt handige life hacks met papier in een nieuwe video.
Daarnaast zetten we met de campagne ‘Papier – uw keuze, uw vrijheid’ het recht op vrije keuze tussen papier en digitaal in de schijnwerpers. Onze strijd tegen greenwashing werpt intussen vruchten af: Zoomit gaf gehoor aan onze oproep en paste de communicatie op hun website aan zodat er niet langer desinformatie over de milieu-impact van papier wordt gedeeld met hun klanten.
Uit onderzoek blijkt dat 6 op de 10 Belgen meer boeken willen lezen. Het project ‘Time to Read’ van Knack speelt hierop in. Daarnaast kiezen bedrijven zoals Nespresso en Aldi bewuster voor papier, en behaalt België sterke recyclageresultaten.
Veel leesplezier!
Firmin François & Marc Van den Eynde – Papier.be