Papier.be blijft zich actief inzetten tegen greenwashing door bedrijven aan te spreken op misleidende informatie over de papierindustrie en de impact van papier op het milieu. Deze desinformatie kan consumenten op een verkeerde manier beïnvloeden en leiden tot misvattingen over duurzaamheid. Via gerichte acties en het sturen van brieven probeert Papier.be bedrijven te overtuigen om hun communicatie te corrigeren en heldere, eerlijke informatie te delen.
Recent boekte Papier.be een mooie overwinning. Het facturatiesysteem Zoomit, dat op hun website en via e-mails aan hun klanten onjuiste claims maakte over de negatieve milieu-impact van papier, heeft na tussenkomst van Papier.be deze foutieve informatie verwijderd en gaat eveneens hun communicatie via mail aanpassen. Dit is een belangrijke stap in de strijd tegen greenwashing en draagt bij aan een correct beeld van papier als een duurzaam en milieuvriendelijk product.
Met de campagne tegen greenwashing en de gerichte acties blijft Papier.be zich inzetten voor een transparante communicatie en zorgen we er samen voor dat consumenten en bedrijven de juiste informatie ontvangen over de papierketen.