De resultaten van de Two Sides Trend Tracker-enquête bevestigen dat gedrukte publicaties goed in de markt liggen bij de Europese consumenten. Sinds het einde van de coronapandemie tonen consumenten immers een groeiende voorkeur voor print en papier. Vooral voor de consumptie van gedrukte boeken, tijdschriften en kranten is deze trend duidelijk zichtbaar. De deelnemers van de studie onderstrepen het belang van gedrukte materialen voor educatie doeleinden en het begrijpen van vaak meer complexe nieuwsinformatie.
Het percentage Europese consumenten dat de voorkeur geeft aan het lezen van gedrukte boeken is gestegen tot 65%. Dat is een significante stijging van 12% op twee jaar tijd. Ook gedrukte tijdschriften winnen weer terrein, met een voorkeur van 51% ten opzichte van 35% in 2021. Kranten en catalogi laten vergelijkbare trends zien, waarbij respectievelijk 31% (+5%) en 33% (+12%) van de consumenten de voorkeur geeft aan print. Consumenten geven in het onderzoek ook aan dat het lezen van gedrukte publicaties leiden tot een beter begrip van de leerstof en een grotere betrokkenheid bij nieuws.